Po horúcom lete majú mnohí z nás problém zvyknúť si na zmenu počasia, ktorú so sebou prináša jeseň. Rána sú už veľmi chladné a častokrát je vonku sychravo, daždivo a veterno. Aby ste nechodili po celý deň ako zamrznutý cencúľ, či v horšom prípade nenachladli, máme pre vás niekoľko tipov, s ktorými zaručene rozprúdite krv v žilách!

Veľká šálka hrejivého čaju

Určite to poznáte: Konečne prídete domov, ste úplne premrznutí alebo premoknutí a cítite sa pod psa. Existuje viacero overených spôsobov, ako sa zahriať. Tým prvým je určite horúci čaj - siahnite po sypanom čaji Ginko biloba alebo si do veľkého hrnčeka nastrúhajte poriadnu dávku čerstvú zázvoru. Skvelé sú aj korenisté voňavé zmesi obsahujúce škoricu a klinček. Že vám práve prišiel na rozum punč alebo varené vínko? Samozrejme, to sú taktiež skvelé zahrievače, ktoré sa tešia obľube najmä počas vianočných trhov. V pohodlí domova a obľúbených papučkách si ich môžete dopriať už teraz, v predstihu.

Porcia poctivej polievky

Ak majú babičky v niečom pravdu, určite v tom, že treba jesť polievky. Zasýtia, dodajú potrebnú energiu a živiny a pripravia žalúdok na ďalšie jedlo. Okrem toho, po zjedení polievky sa nám po celom tele rozleje pocit blaženého tepla. Ak premýšľate nad tým, akú hrejivú polievočku si uvariť, poradíme vám. Klasika je silný vývar, hustá strukovinová alebo guláš. Ak zbožňujete krémové polievky, v jesennej sezóne môžete využiť všetky druhy tekvíc, zemiaky a koreňovú zeleninu, prípadne bataty. Dochutiť ich môžete napríklad kurkumou alebo chilli, ktoré ešte povzbudia ich hrejivý účinok. Ak potrebujete nielen zahriať, ale aj povzbudiť organizmus v boji proti bacilom, vyskúšajte cibuľačku alebo cesnačku.

Wellness alebo horúci kúpeľ

Predstavte si ten pocit, ako sa ponárate do príjemne teplej vody… Návšteva wellness v tomto období môže byť viac ako príjemná! Užite si pobyt vo vírivke alebo zohrejte všetky kosti v saune, ktorá navyše posilňuje kardiovaskulárny a imunitný systém. Ak do wellness nemôžete ísť alebo máte radšej súkromie a domácu pohodu, postačí vám aj horúci kúpeľ vo vani. Blahodarne pôsobí aj soľný kúpeľ nôh, ktorý za 15 minút prehreje celý organizmus. Stačí do lavóra napustiť horúcu vodu a pridať soľ, prípadne aj lyžicu postrúhaného zázvoru.

Kvalitný spánok je liek na všetko

Tiež sa vám stáva, že keď sa v noci nevyspíte, je vám celý deň zima? Je to vedecky dokázané: keď sme unavení, metabolizmus pracuje pomalšie a tým pádom produkuje menej tepla. Okrem toho sa nedostatok spánku podpisuje aj pod našu mrzutú náladu a oslabenú obranyschopnosť organizmu, ktorá je v tomto období plnom prechladnutí a chrípok veľmi dôležitá. Dajte si preto záležať na tom, aby ste večer nechodili spať neskoro a doprajte si výdatný a kvalitný spánok. Aby ste sa aj v noci cítili v teplúčku, namiesto prekurovania spálne si zadovážte hrejivý termo paplón a na nohy si natiahnite ponožky.

Oblečte sa v štýle cibule

Táto zelenina je výborná nielen v boji proti vírusom, ale aj ako inšpirácia na obliekanie sa do chladných dní. Namiesto jedného hrubého svetra je lepšie obliecť si viacero tenších vrstiev. Tie potom môžete regulovať tak, aby ste sa pri každej teplote a za každých okolností cítili komfortne. Okrem toho sa oplatí investovať do kvalitnej termo bieline. Môžete ju nosiť ako spodnú vrstvu pod oblečenie nielen pri športových aktivitách, ale aj kedykoľvek, keď sa pohybujete vonku. Obľúbenými kúskami termo nohavice a termo tričká. Okrem toho myslite na teplé ponožky počas celého dňa, ktoré tak isto môžu byť v termo prevedení.

Bojujte proti chladu pohybom

Aby sme tomuto ročnému obdobiu nekrivdili, musíme spomenúť aj krásne slnečné dni, kedy je všetko odeté do farieb jesene a poletujúce pavučinky oznamujú príchod babieho leta. Že by ste sa aj tak najradšej doma zababušili do najhrubšej deky? Niekedy treba na to ísť opačne a vyskúšať bojovať proti chladu pohybom. Rozprúdi metabolizmus, dodá energiu a nadopuje vás endorfínmi. Vyberte sa preto do prírody za obľúbeným športom alebo na prechádzku. Ak je vonku naozaj chladno, oblečte si termo prádlo, ktoré sme spomínali v článku vyššie. Alebo si aspoň 15 minút zacvičte doma.

Dúfame, že článok vás inšpiroval a tento rok si jeseň užijete v teplúčku a do sýtosti. Veď jej atmosféra má svoje neopakovateľné čaro - vôňa pečených gaštanov, výzdoba z tekvíc a sviečok, pestrofarebné listy a červené šípky... A ten pocit, keď sa večer vraciame do útulného domova… Je to nostalgia spojená iba s týmto ročným obdobím.

Mrknite sa aj na ďalšie články zo sveta matracov a zdravého spánku! :-)